درباره طیور درباره طیور .

درباره طیور

روش پباده سازی یک واحد مرغداری گوشتی

 مقدمه
متقاضیان طرحهای مرغداری و دامداری آن گاه از گزینش طرح موضوع نظر، باید نسبت به تهیه زمین و طی فرایند اداری مربوطه مبادرت نموده و در غایت پروانه تاسیس طرح درخواستی خود را دریافت کنند و آن مجوزی می باشد که برای احداث تاسیسات قضیه نیاز ، بر پایه موافقت صادره ضمن رعایت قانون ها و قانون ها نظام دامپروری بوسیله سازمان جهاد کشاورزی صادر می شود و تمام مشخصات اجراکننده طرح ، جور و گنجایش طرح ، اندازه زمین و مساحت مسقف در آن قید گردیده هست . در این مطلب تلاش گردیده مشخصات و بعدها یک واحد مرغ گوشتی بظرفیت 20000 قطعه بررسی و ارائه شود .

ماشین جوجه کشی
مجری پروژه پس از دریافت پروانه تاسیس بایستی نسبت به رسم نقشه طرح خویش توسط کارشناسان کارآزموده اقدام کرده و سپس از تائید آن از طرف اداره صادر کننده پروانه تاسیس ، عملیات اجرای را استارت نماید مدل
طرح : مرغداری گوشتی ظرفیت
: 20000 قطعه میزان
زمین : میزان زمین برابر پروانه تاسیس 5400 متر مربع مساحت مسقف : بر اساس دستورالعملهای سازمان مجاهدت کشاورزی در اکنون حاضر 2400 متر مربع برای یک واحد مرغداری گوشتی 20000 قطعه ای می باشد . به شرح تحت که بایستی در پباده سازی نقشه مد نظر قرار گیرد .
1 .
سالن پرورش : 2000 مترمربع 2 .
تأسیسات جانبی : ( انباردان، پیش سالنها، خانه کارگری و دفتر کار مدیر) 400 متر مربع 
طراحی تاسیسات در
یک پروژه 20000 قطعه ای با توجه به ابعاد زمین و موقعیت آن می بضاعت و توان حالتهای مختلفی را پباده سازی و اجرا نمود : الف
- طرح اول : دو تالار 10000 قطعه ای در امتداد هم ب
- طرح دوم :4 تالار 5000 قطعه ای دو به دو به موازات همدیگر ج
- طرح سوم : دو تالار 10000 قطعه ای به موازات هم الف-
طرح نخستین :دو تالار 10000 قطعه ای در امتداد هم  در صورتیکه زمین زمینه لحاظ حالتی مستطیلی داشته و طول آن حداقل 150 متر باشد؛ سفارش می‌گردد از مورد الف به کار گیری کرده و دو تالار به بعدها 5/71* 14 متر که در میان آنها اطاق دستور به بعد ها 5/4 * 14 متر قرار میگیرد را اجرا نمود .
 با دقت به طول زمین می توانایی عرض تالار را کمتر یا این که عمده نیز تعیین نمود اما می بایست اعتنا نمود که تغییر و تحول عرض سالن موقعیت مختص خود را هم در طرز مدیریت، تعداد تهویه ها ،تعداد سطر زنجیر دانخوری ، آبخوریها و بقیه نکات فنی را می طلبد و بایستی آن را رعایت نمود . ولی به لحاظ می رسد شایسته ترین شرایط پهنا 14 متر باشد . که در اینصورت می توانایی 6 ردیف زنجیر دانخوری و 6 سطر آبخوری در تالار نصب نمود .
 ارتفاع دیوارهای سالن 8/2 متر و در اواسط سالن پرورش جهت برقراری شیب مطلوب در فیس استعمال از سقف تیرچه و بلوک 1/3 متر خواهد بود . اما میتوان با مشورت مهندس ناظر طرح و حیث اجرا کننده در پوشش سالنها با در حیث به چنگ آوردن آب و هوای حوزه‌ از سقفهای گنبدی یا شیروانی نیز به کارگیری نمود .
 طول اطاق دستور یک متر اکثر از سالنها انتخاب میگردد تا علاوه بر تامین حجم مطلوب هوای قضیه نیاز هیترها ، فضای کافی برای نصب دانخوریها ، تابلوهای برق، لوله های آب و بقیه امکانات وجود داشته باشد .

 


دربها : 1 . در ورودی اطاق دستور جهت راحتی در انتقال ونصب لوازم به ابعاد ( cm120*180 ) تعبیه شود .
2 . از اطاق دستور برای هر یک از سالنها یک عدد در به بعدها 180 * 100 سانتی متر بداخل سالن رویش قرار می‌گیرد .
3 . در یک سوم انتهای سالن پرورش یک درب به میزان 180 * 100 سانتی متر جهت مواقع واجب ، تخلیه تالار و غیره نصب گردد .

پنجره ها : 1 . با عنایت به این که در درحال حاضر حاضر سیستم تونلی در سالنهای مرغداری عملاً مورد رضایت بوده و بهترین تلاش را نشان داده است؛ لذا در اولِ تالار و به فاصله دو متر از اولِ تالار و در طول 2/1- 1 متر، در هر ضلع سالن تعداد 3 عدد پنجره به بعد ها 1* 2/1 متر و به فاصله حدود 3 متر از همدیگر طراحی و تعبیه شود . علی رغم اینکه تأمین فروغ کاملاً مصنوعی می باشد اما سفارش می شود در فواصل 23 ، 43 و 63 متری سالن هم در هر ضلع یک عدد پنجره 1*2/1 متر نصب شود ، تا ضمن استفاده از نور و روشنایی ارگانیک در مواقع لزوم برای تهیه تهویه سالنها و مقدار هوای ورودی موضوع به کار گیری قرار گیرند .
2 . یک عدد پنجره به بعد ها (cm 80 * 100) هم در ضلع پیش‌روی در ورودی پیش تالار جهت ساخت تهویه و تأمین هوای مسئله نیاز قرار می گیرد .

تهویه ها : 1 . در انتهای سالن با توجه به حجم ، طول و پهنا تالار تعداد تهویه ها تعیین و نصب می‌شود . لذا برای سالن به بعد ها 14*5/71 متر، تعداد 2 عدد تهویه 140*140 و 3 عدد تهویه 70 سانتی متر بطوریکه یک در در میان نصب شود مورد نیاز می باشد .
2 . برای پرهیز از ورود هوای خروجی تالار رویش بوسیله تهویه ها ، به درون مزارع دور و بر و عدم مزاحمت برای ایشان ، بفاصله 2 متر از انتهای تالار دیوار حایل و یا دیوار حیاط مرغداری احداث می شود .همینطور میتوان توسط کانالهای فلزی یا گالوانیزه هوای خروجی از تهویه ها را به طرف پائین هدایت نمود .


ب - طرح دوم : چهار تالار 5000 قطعه ای دو به دو به موازات همدیگر .
 در صورتیکه زمین انتخابی حالتی مربعی شکل یا این که مشابه آن داشته باشد می بضاعت دو ردیف تالار دربرگیرنده دو واحد 5000 قطعه ای که اتاق پیش سالن در میانه آن‌ها قرار دارد، تولید نمود که در اینصورت بعدها سالنها 12* 5/41 متر، اطاق فرمان 12*4 متر و ارتفاع دیوار ها 8/2 متر گزینش میشود .

در و پنجره ها: 1 .
در محل ورود اطاق دستور ( 8/1* 2/1 ) متر 2 .
در ورودی سالن پرورشی ( 8/1 * 1 ) متر 3 .
یک عدد درب ضروری در یک سوم انتهای سالن ( 8/1 * 1 ) متر 4 . یک پنجره ( 8/0 * 1 ) متر در ضلع مقابل در محل ورود اطاق دستور نصب شود .
5 . در ابتدای تالار و به مسافت دو متر از اولِ سالن و در طول 2/1- 1 متر، در هر ضلع تالار تعداد 3 عدد پنجره به بعد ها (8/0 * 1 ) و به مسافت حدود 3 متر از همدیگر طراحی و تعبیه شود .
6 . دو عدد پنجره 8/0* 1 در 20 و 34 متری اولِ سالن در دو ضلع طولی نصب شود ، تا ضمن به کار گیری از نوروروشنایی ارگانیک در مواقع لزوم برای تنظیم تهویه سالنها و مقدار هوای ورودی موضوع استعمال قرار گیرند .
7 . تهویه ها در انتهای سالن و به تعداد دو عدد 120 و 3 عدد 90 سانتی متری بصورت یک در فی مابین تعبیه شود .


ج – طرح سوم :دو سالن 10000 قطعه ای به موازات هم .
در
صورتیکه وضعیت و بعدها زمین مطلوب طرحهای الف یا ب نباشد و مجری طرح خود رغبت به روشهای خاطره گردیده نداشته باشد ، می توان از وضعیت دو سالن 10000 قطعه به موازات هم به کار گیری کرد بشرح مختصات پایین : 1 . هر سالن پرورش به بعدها 14 * 71 و طول دیوار 8/2 متر .
2 . راز تالار یا اطاق دستور به ابعاد 5/3 * 14 و طول دیوار 8/3 متر .
3 . در ورودی سرسالن 2/1 * 8/1 متر .
4 . در ورودی سالن 1* 8/1 متر .
5 . یک عدد در دوسوم انتهای سالن بطرف تراس مرغداری و میزان 1 * 8/1 متر .
انبار
: در تعیین محل انبار بایستی زیاد دقت نمود بنحوی که بتوان کمترین فاصله را با اطاق دستور داشته باشد .
اماکن ورود و خروج وسایل نقلیه سنگین جهت حمل و تخلیه مواد را اولیه براحتی داشته باشد .
نزدیکترین فاصله را با درب محل ورود مرغداری داشته باشد .
 دست‌کم فضای مسئله نیاز جهت احداث انبار 180 متر و حداکثر می بضاعت و توان 240 متر را برای انبار یک واحد مرغداری 20000 قطعه در حیث گرفت . لذا برای پروژه حاضر انبار به ارتفاع 15 ، پهنا 12 و ارتفاع 5 متر تعیین می شود .
درب مهم انبار بایستی طوری ساخته شود تا وسایل نقلیه باری براحتی باطن یا بیرون گردیده و توشه خود را تخلیه کنند .
 همچنین با عنایت به حالت انبار و سالنها یک یا دو درب به ابعاد 8/1* 1 متر در طرفین انبار جهت رفت و آمد کارگران و حمل و نقل تعبیه می شود .

از آنجا که امکان ایجاد گرد و خاک در داخل انبار هنگام تخلیه بار و یا تهیه و تنظیم جیره وجود دارد؛ لذا دو عدد تهویه 60 سانتی متری و 2 الی 4 عدد پنجره 8/0* 1 متر با توجه به حالت انبار در نظر گرفته می شود خانه
کارگری در یک مرغداری 20000 قطعه ای حداقل به دو نفر خدمتکار نیاز می باشد لذا برای محل اسکان ایشان دو واحد بمساحت 100 مترمربع دربرگیرنده یک اطاق خواب ، هال ، آشپزخانه و خدمت بهداشتی احداث گردد .
موتور
منزل : با اعتنا به اینکه واحد مرغداری باید در تمام دوره رویش برق مورد نیاز را در اختیار داشته باشد لذا یک اطاق به بعدها 3*4 متر جهت استقرار موتور برق ضروری و قرار دادن اسباب و اثاث و ادوات یدکی سیستم برق مرغداری ساخته می شود .


برچسب: دستگاه جوجه کشی، ماشین جوجه کشی، خرید دستگاه جوجه کشی، خرید ماشین جوجه کشی،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ساعت: ۰۲:۱۰:۰۶ توسط:ت.ج موضوع: نظرات (0)