درباره طیور درباره طیور .

درباره طیور

راهنمای پاک سازی و شستشو و طریقه ضد عفونی مرغداری

 الف : شستشو و ضدعفونی کردن تالار های مرغداری تراز
۱- تخلیه کود حاصل و حمل و نقل آن با اعتنا به دستورالعمل اداره دامپزشکی مملکت باید انجام پذیرد .
سطح ۲- پاکسازی تالار ها در محوطه مرغداری از بقایای کود و مالامال و جنازه و بقیه بقایای آلودکننده از به دور پیشین چهره پذیرد .
مرحله ۳- تمامی تجهیزات و اسباب از قبیل دانخوری ، آبخوری و غیره …… از تالار ها بیرون و جهت شستشو و ضدعفونی به محوطه خارج از سالن منتقل شود .

ماشین جوجه کشی
تراز ۴- با به کارگیری از آب گرم (با فشار قادر ) همه قسمتهای سالن ها از قبیل کف – سطوح داخلی و خارجی دیوارهای سالن – پشت بام و سایر تاسیسات (کارخانه تنظیم دان – انبار ها – محل کار عمل – اتاق نگهبانی و …… .) در مرغداری از کود – لبریز – و گرد و خاک به طور کامل پاکیزه شود . سطح ۵- شستشوی بعدی با به کار گیری از دیتر جنت ها (صابون مایع – محلول های پاک کننده و …… .) انجام گیرد و بعد از آن با آب گرم و فشار مطلوب همگی قسمتها پاکیزه شود .
تراز ۶- تعمیر و نوسازی هر دسته منفذ و برطرف کردن فساد های مو جود در سطح سالن ها و بقیه تاسیسات رفع پارگی های توری پنجره ها در این تراز الزامیست .
تراز ۷- شعله دادن مف و دیوارهای سالن از داخل و خارج تا طول ۱/۵ متر .
تراز
۸- ضدعفونی همگی سطح ها (کف – سقف – دیوارها – پشت بام ) مرحله
۹- تمیزکاری و ضدعفونی سیستم تهویه و سیستم های برق با اعتنا به بند ۷٫ مرحله ۱۰- لایروبی و شستشو و ضدعفونی سیستم فاضلاب با توجه به بند ۷ .
مرحله ۱۱- پس از نقطه پایان مرحله ۹ همه درب ها و پنجره های تالار ها و ایر تاسیسات تا ضد عفونی نهایی پس از نصب اسباب و تجهیزات از ورود احتمالی موش و بایستی بسته شوند تا یا این که افراد غیر مسئول می بایست بسته نگهداشته شود .
ب
:شستشو و ضدعفونی اسباب و اثاث و تجهیزات تراز ۱- کلیه اسباب و اثاث و امکانات مرغداری از قبیل دانخوری و آبخوری و آنهایی که قابل شستشو می باشند به بیرون از تالار ها منتقل شود و باید در سطح اول در آب گرم غوطه ور گردند .
سطح ۲- اسباب و اثاث فوق را مجددا با آب گرم و برس شسته و سپس با ماده ضدعفونی کننده موءثر که در جدول شماره ۱ ذکر شده میباشد به برهه زمانی دوساعت غوطه ور و ضد عفونی گردند و متعاقبا با آب تمیز آب کشیده شود .
ج
:پاکسازی و شستشو و ضد عفونی محوطه مرحله ۱- سطح های آسفالته و بتونی محوطه مرغداری پس از شستشو تالار ها با آب فشار قادر بایستی به طور کامل منزه شود .
تراز ۲- همه سطوح مطرح گردیده در مرحله ۱ و همینطور سطح ها خاکی و …… . می بایست شعله داده شوند .
تراز ۳- اسپری ماده ضد عفونی کننده با دقت به مواد ضدعفونی کننده مفید درج شده در جداول برروی سطوح اعم از آسفالت شده و بتونی و شنی و خاکی الزامیست .
مرحله ۴- آهک پاشی سطوح غیر قابل شستشو محوطه نرغداری پس از انتقال اثاثیه و تجهیزات مرغداری به داخل تالار ها با آب آهک نو انجام پذیرد .
مرحله ۵- تامین محلول ضدعفونی در مدخل درب محل ورود اداری و تالار ها پس از شستشو و ضد عفونی سالن ها الزامیست .
د:
شستشو و ضد عفونی شبکه آبرسانی ۱- کلیه شبکه آبرسانی محتوی آب آشامیدنی طیور تخلیه و لایروبی و شستشو و منزه شود .
۲- مخازن و لوله ها با محل ضدعفونی کننده مالامال شده و پس از ۲۴ ساعت محلول تخلیه و سپس سیستم با آب منزه شستشو داده شود .
ه
:استفاده از فرمالین جهت ضد عفونی ۱- استفاده از لباس کار – ماسک و دستکش مطلوب در زمان استعمال از فرمالین حتمی می باشد .
۲- قبلی از آغاز به کار گیری از فرمالین بایستی همه پنجره ها و هواکش ها و کلیه نقاطی که امکان خروج گاز از آن‌ها وجود دارد بسته شوند .
۳- پس از قرار دادن کلیه وسایل و تجهیزات و ملزومات قضیه نیاز دوره رشد در داخل سالن ها نسبت به توزیع بستر مناسب و سلامت به نحوی که در مسیر رفت و آمد قرار نگرفته باشد مبادرت و متعاقبا نسبت به گاز دادن اقدام شود .
۴- در صورتی که جهت ضدعفونی تالار ها از ادغام پرمنگنات و فرمالین استعمال شود به میزان دست کم ۱۰ گرم پرمنگنات و ۲۰ سانتی متر مکعب فرمالین برای هر متر مکعب اضطراری می باشد . دستکم سکو حرارت سالن کمتر از ۲۵ سکو سانتی گراد و رطوبت نسبی ۶۵ درصد باشد .
بخار
دادن (با غلتک ۱× ) ۴۰
سی سی فرمالین +۲۰ گرم پرمنگنات پتاسیم برای هر ۲/۸ متر مکعب روش


برچسب: ماشین جوجه کشی،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ساعت: ۰۲:۲۳:۳۱ توسط:ت.ج موضوع: نظرات (0)