درباره طیور درباره طیور .

درباره طیور

آیا ناف التیام نیافته مدام به مضمون‌ جوجه بد می باشد؟

• تندرست جوجه ها در مقطع تفریخ می تواند بر روی کیفیت جوجه های گوشتی ، فرآیند رشد و خصوصیت های گوشت آن‌ها تأثیر بگذارد . غربال جوجه های ضعیف بعد از تفریخ انجام می گردد . جوجه های سلامت را می بضاعت و توان با نگاه کردن به هوشیاری آنان ، وجود

ماشین جوجه کشی


• تحقیقات منتشر نشده ای نشان داده می‌باشد که جوجه های با ناف دکمه ای کوچک به خیر و خوبی جوجه های با ناف به طور بدون نقص بسته گردیده تفریخ را انجام نمی دهند، که این منتج به کاهش وزن جوجه های گوشتی شده که به دلیل عدم تشخیص عفونت کیسه زرده در هنگامی که جوجه ها درجه 1 بوده اند می باشد .
• در درحال حاضر حاضر هیچ رویه علمی و استانداردی برای تحلیل کیفیت جوجه های تفریخ شده وجود ندارد و معمولاً این کار با اعتنا به مشاهدات شخصی (بصری) کارکنان جوجه کشی و یا این که کشتن جوجه ها جهت نمونه برداری از حضور باکتری ها در کیسه زرده، صورت می گیرد که هیچ یک از این شیوه ها برای تشخیص عفونت کیسه زرده در جوجه های تازه تفریخ گردیده دارنده سرعت و اعتبار کافی نیستند .
ابزار
جدید تشخیصی دمانگاری توسط مادون قرمز‌رنگ (IRT) ، مقدار گیری دمای سطح یک شیء و سناریو این داده ها به عنوان یک تصویر می باشد . به تصویر سمت چپ نگاه فرمائید که در آن نمای یک جوجه که به پشت خوابانیده شده نشان داده شده می باشد . در قسمت بالا ناف، پاها در هر دو طرف و شکم در وسط می باشد . نواحی زردرنگ رنگ گرمتر و نواحی آبی‌رنگ و سیاه سردتر هستند . این تکنولوژی در گاو و اسب برای تشخیص زود هنگام جراحت و عفونت ها پیشین از پیدایش علائم دیده می شود . با تشخیص به موقع عفونت ها، درمان مؤثر خواهد شد . این معالجه نخستین هزینه های مربوط به راندمان تولید ضعیف و احتمال ارتقا مرگ و میر را کاهش می دهد .
ناف
سیاه هدف از این پژوهش ها ، ارزیابی IRT به عنوان یک ابزار برای تشخیص به موقع عفونت کیسه زرده در جوجه های گوشتی می باشد . در شرای IRT در تشخیص عفونت کیسه زرده مؤثر باشد، این روش می تواند حذف های غیر حتمی جوجه ها را پس از تفریخ کاهش دهد و کیفیت جوجه های گوشتی و راندمان تولید را بهبود ببخشد .
جوجه
های تندرست و ناف دکمه ای آنچه ما انجام داده ایم: جوجه های با ناف دکمه ای جزئی، در یک مکانی از یک کارخانه جوجه کشی تجاری عده آوری شدند . جوجه ها به جز، ناف دکمه ای آنان سلامت به حیث می رسند (تصویر شماره 8763 در سمت راست) . جوجه های سالم با ناف های کاملاً بسته گردیده نیز جمع آوری شدند (تصویر با شماره 9273 در سمت چپ) . تصاویر به وسیله دوربین IRT در سنین 0 ، 3 و 6 روزگی گرفته شده است . دمای نواحی ناف جوجه ها مقدار گیری شوید . جوجه ها نیز در این روز ها وزن گردیده و سالم عمومی آنان به صورت بصری زمینه آنالیز قرار گرفت . همه جوجه ها به بازه زمانی 6 هفته رشد کردند . مصرف طعام و مرگ و میر در کل دوره رشد ذیل محاسبه قرار گرفت . در سن 6 هفتگی طیوران به رخ مستقل وزن کشی شدند و بعد به راءس پردازش تجاری فرستاده شدند .
آنچه ما فهمیدیم: در سن 0 روزگی هیچ اختلافی در وزن جوجه های با ناف سلامت و ناف دکمه ای وجود نداشت . در روز 3، جوجه های سالم نسبت به جوجه های با ناف دکمه ای سنگین وزن تر بودند و در 42 روزگی جوجه های مجموعه سالم هنوز هم سنگین خیس از جوجه های تیم ناف دکه ای بودند (به جدول تحت نگاه کنید) .

وزن
در 42 روزگی
وزن
در 6 روزگی
وزن
در 3 روزگی
وزن
در 0 روزگی
تیمار

a2575

a128 .9

a77 .9

a43 .9

سالم

b2471

b119 .5

b74 .2

a44 .6

ناف
دکمه ای
در جدول فوق و تمام جداول دیگر در این گزارش، مقادیر با صحبت "a" نسبت به مقادیر ی که در یک ستون با حرف کوچک "b" نشان داده گردیده اند اختلاف آماری داراست .

هیچ اختلافی فی مابین تیم سلامت و گروه ناف دکمه ای در ضریب تبدیل غذایی و مرگ و میر وجود ندارد . در هر دو مجموعه جوجه های سلامت و ناف دکمه ای، از روی وزن در 0 روزگی، وزن بعدی تا حدی قابل پیش بینی بود . پرنده های با وزن 0 روزگی زیر خیس از میانگین در ارتفاع ساخت سبک خیس می نظیر و پرندگان با وزن 0 روزگی عمده سنگین وزن تر می شوند . وزن 3 روزگی و 42 روزگی در جوجه های ناف دکمه ای هم بستگی بیشتری نسبت به جوجه های سالم دارد . این بدان مفهوم هست که آن جور از جوجه های ناف دکمه ای که کارکشته به بدست آوردن وزن قابل قبولی در مراحل نخستین می‌باشند به احتمال زیاد دارای وزن بالاتری در ارتفاع زمان رشد می باشند . اکثری از تحقیقات قبلی نشان داده می باشد که وزن اولیه و وزن حمل (کشتار) به نیز دارای ربط هستند . اما این ارتباط ممکن میباشد در جوجه های ناف دکمه ای حتی توانمند تر هم باشد، که این در همه گله های جوجه های گوشتی وجود دارد .


ماکزیمم
دمای 6 روزگی (0C)
ماکزیمم
دمای 3 روزگی (0C)
ماکزیمم
دمای 0 روزگی (0C)
تیمار

a38 .3

a38 .4

a36 .6

سالم

a38 .5

b38 .1

b36 .4

ناف
دکمه ای
در جدول فوق تمام جداول دیگر در این گزارش، مقادیر با صحبت "a" نسبت به مقادیر ی که در یک ستون با سخن کوچک "b" نشان داده شده اند اختلاف آماری داراست .

حداکثر دمای ناحیه ناف در 0 و 3 روزگی در جوجه های سلامت گرمتر از جوجه های ناف دکمه ای بود . در 6 روزگی ، دیگر اختلاف گذشته در دمای ناف بین تیم ها وجود نداشت . در جوجه های ناف دکمه ای دمای ناف در صفر روزگی، وحدت مثبتی با دمای ناف در 6 روزگی داشت و نیز وزن در روزهای 6 و 42 . ولی در جوجه های سلامت این طور نیست . این نشان می دهد که در جوجه هایی که در حال حاضر به وسیله عفونت در گیر تنش گردیده اند (جوجه های ناف دکمه ای) به وسیله مرتبه حرارت در صفر روزگی می توانایی کیفیت جوجه و تلاش آن را در هفته اولیه معاش و بالاتر از آن پیش بینی نمود . از جوجه های ناف دکمه ای ، جوجه هایی که ماکزیمم دمای تراز ناف تحت تری در مقطع هچ دارند، به احتمال فراوان در ادامه دمای ناف ذیل تری دارند و نیز به احتمال فراوان وزن کمتری دارا‌هستند . همچنین در میان دمای ناف در 3 و 6 روزگی و وزن در 42 روزگی در جوجه های ناف دکمه ای وحدت وجود داشت . این نتایج به این مضمون‌ میباشد که IRT می تواند برای تشخیص این که کدام یک از جوجه های ناف دکمه ای در بازه زمانی رشد از فی مابین خواهند رفت و کدام پرورش خوبی انجام خواهند داد و می توانند در مزرعه مرغ گوشتی قرار بگیرند، یاری کند .
ته خط : IRT ممکن میباشد ابزار مناسبی باشد برای تشخیص این که کدام یک از جوجه های ناف دکمه ای در واقع جوجه های ضعیفی می‌باشند (که بایستی حذف شوند) و کدام جوجه ها به طور معمول به تیتر جوجه های گوشتی خواهند رفت و باید برای مزارع مرغ گوشتی فرستاده شوند .
از
اینجا کجا برویم؟ پژوهش ها
بیشتری برای تأیید نتایج مورد دعوا در اینجا نیاز می باشد تا ببینیم که آیا IRT ابزار مؤثری برای جداسازی کیفی جوجه ها با در حیث به چنگ آوردن سویه های مختلف ژنتیکی، سنین متعدد گله مرغ مادر و مشکل ها گله مادر می باشد؟ در صورتی‌که اطلاعات بیشتری عده آوری شود، امر العمل ها می تواند برای دمای قابل پذیرش ناف با IRT به جهت با صرفه سازی کیفیت عالی جوجه ها و سعی جوجه های گوشتی توسعه و گسترش یابند .
مفاهیم
صنعتی روش های متداول برای تعیین کیفیت جوجه قابل اطمینان نبوده و متناقص می‌باشند . در درحال حاضر حاضر در هر صد جوجه ای که از جوجه کشی ها برای مزارع مرغ گوشتی رسول می شود دو جوجه غیر مناسب وجود دارااست و تاکنون تا 2% مرگ و میر جوجه های گوشتی که ممکن است به برهان کیفیت تحت جوجه حادثه بیافتد (یا دیگرعوامل جوجه کشی) پذیرفته گردیده می‌باشد .
در حالتی که راه و روش های علمی بیشتری برای نشان دادن کیفیت جوجه ها وجود داشت ، کیفیت جوجه ها می توانست در روز تفریخ و گذشته از این‌که جوجه ها برای مزارع مرغ گوشتی فرستاده شود، به دقت مسئله قضاوت قرار گیرد .
این تکنولوژی دارای پتانسیل لازم برای بهبود سالم طیور و امکانات عیب شناسی می باشد . به واسطه استفاده از IRT ، تشخیص های زودتر و دقیق تری از عفونت کیسه زرده امکان پذیر می شود . IRT ، می تواند یک ابزار گران بها برای جوجه کشی ها و کل زنجیره طیور فراهم کند .


برچسب: ماشین جوجه کشی،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۳۴:۰۱ توسط:ت.ج موضوع: نظرات (0)